Hetsvakna

Mmmm, sitter och mumsar på en räkmacka med skagenröra! Ojoj, vad mörkt det är ute nu, när jag vaknade förut var det nästan på gränsen till halvmörkt redan. På tal om vakna upp så fick jag ett brutalt uppvaknande. Telefonen ringer, tar upp den lite halv bakfull, vem ringer? Hyresvärden. Shit shit vad har jag nu gjort tänker jag och svarar. Hon vill rätta till parabolen utanför mitt fönster för den har på något sätt hamnat snett så tvn är ut funktion. Kom om 30 minuter, säger jag.

PANIK!

Lägenheten ser ut som ett helvete sedan gårdagen (eller ja..varje dag) och jag springer ur sängen och börjar städa, det ligger kläder, skräp, påsar, skor, tv spel, ja hela helvetet ligger på golvet och det ser helt jävligt ut. Jag är en person som oftast lever i kaos och trivs med det, men andra har ofta ett och annat att säga om det, speciellt hyresvärden I suppose.. ? Hur som helst så lyckas jag få det representabelt, pheww.. Visar sig dock senare att besöket tog cirka 2 minuter eftersom hon bara skulle böja till parabolen. Hon var glad, jag var glad, alla var glad!

Nu kan jag i alla fall se ut över rummet och sucka i lättnad, det är fint! Eller ja, köket kan man ju tala om..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0