Stålsträngar & fish 'n chips

Bonjour ma cheries!

Söndag. Brukar oftast vara pest och pina men inte idag, I lov lov..geddit? ;)
Inte för att så mycket har hänt idag men jag är på ovanligt bra humör av något okänt skäl. Vaknade runt 10 imorse, eller egentligen 9 eftersom man ska ställa om klockorna idag, duktigt och tidigt!..bleh.

Vid 2 åkte vi iväg till farmor och fikade en slags god choklad och muffins, sen fick jag spela på hennes nylonsträngade gitarr..<3 aah, nylon! Jag vet att det är bättre ljud med stål 'n so on men så mycket enklare att spela på nylon, jag känner mig nästan proffsig ju..nästan. Sen så har dom ju en kortare hals så man behöver inte bryta av fingrarna för att nå vissa ackord. Jobbar just nu med att få till F, damn va krångligt det känns x) men sen finns det ju fusk.. >_>
Satt och spelade Coldplays  - The scientist, jag är kär i den.

Någon som har mer tips på nybörjar låtar till gitarr? Tell me!

  • Johnny Cash - Hurt
  • My chemical Romance - I don't love you
  • Aerosmith - I dont't wanna miss a thing

Är några av låtarna jag håller på med just nu..^_^


Yaoow, sen har jag ätit fish 'n chips..it was güt güt. Pratat mycket med familjen vilket aldrig hände när jag bodde hemma, man uppskattar dom mer när man inte ser dom så ofta, det känns skönt. Men saknar min älskare, Stockholm..I'll be back soon. *kyssa och smeka*

Nein, nu ska jag skada min stackars fingrar på hårt stål, mmmmmh pie.
Njut av söndagskvällen människor, och kommentera mina inlägg ffs! >_>

Tack och bock.











Kommentarer
Postat av: Mr. Leisester

F er umulig. F'en står for Faen i helvete.



Låter låter.. hm jeg vet. Through the Fire and Flames med Dragonforce!



Den skal jeg kunne i hvert fall.

2008-10-28 @ 12:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0