Resident Evil: Degeneration

Resident Evil: Degeneration


För några dagar sen fick jag nys om att Resident Evil: Degeneration släppts, och det hade den! Jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig av den eftersom att de senaste R.E filmerna är urusla och inte alls som i spelet utan bara en ripp off av namnet för att tjäna pengar. Bummer.
Jag hade dock hört positiva saker om filmen, och med tanke på att den är animerad och att karaktärerna såg ut som i spelen fick mig på bättre humör.

So, here's the deal. Filmen i sig är inte dålig, men inte heller toppmaterial.
På den ljusa sidan;
-Flera karaktärer som är med i spelen, finns med.
- Samma el liknande röstskådespelare finns med, vilket får det att kännas äkta.
-  Bakgrundshistoria im Raccoon City presenteras i filmen.

På den mörka sidan;
- Alldeles för kort
- Svag handling
- Inget Umbrella (?!)
- Ingen Wesker (?!)

Varken Umbrella eller Wesker, spelar roll i filmen, vilket är ett stort minus och drar ner betyget på filmen drastiskt, tyvärr.

Men, filmen borde verkligen ses om du spelat spelen, annars är det en bra film i sig att se för dig som inte spelat, men döm inte spelen efter filmen, för de har så mycket mer att ge.
Allt som allt får filmen 3/5. Den kunde varit bättre och mer detaljerad men den kunde också varit mycket sämre och ännu ett patetiskt försök att tjäna pengar på ett stort namn, så jag är nöjd, men inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0